A Pozitív Fegyelmezés célja olyan szociális készségek tanítása, erősítése, amelyek hosszú távon hozzájárulnak ahhoz, hogy egy gyerek felnőttként is boldog, sikeres, és a társadalom hasznos és tevékeny tagja legyen.
Pedagógusoknak
A tanév indításaPozitív Fegyelmezéssel.
Online előadás pedagógusoknak.A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött.
A Pozitív Fegyelmezés előadássorozat pedagógusoknak célja, hogy segítsen:
Az előadáson résztvevők saját élményű feladatokon, tapasztalatokon keresztül sajátítják el a Pozitív fegyelmezés elméletét, módszereit. A résztvevők nyitottsága, aktív részvétele a csoportos gyakorlatokban sokat segít abban, hogy a Pozitív Fegyelmezés részei összeálljanak (mint egy kirakós játék részei).
Az előadások fontosabb témakörei:
A Pozitív Fegyelmezés 5 kritériuma.
Az Adleri alapelvek.
Az út kijelölése (Mit szeretnél hosszú távon a tanulódnak?)
Különböző vezetési, nevelési stílusok és azok hosszú távú hatásai.
A büntetés és annak hosszú távú hatásai.
Büntetés és a következmény közötti különbség.
Jutalmazás és dicséret helyett ösztönzés, motiválás.
A legyőzés helyett meggyőzés, együttműködésre motiválás.
A gyerek viselkedése mögött meghúzódó téves hitek, célok.
Büntető sarok vs. pozitív megnyugvási idő.
A problémamegoldás alapjai és lépései.
Hüllő agy vs. racionális agy. A düh biológiai háttere. A pozitív megnyugvási idő és a probléma megoldása közötti összefüggés.
Szociális és érzelmi képességek fontossága.
A sikeres élethez szükséges 7 képesség (három meggyőződés, négy készség)
Szabályok és következmények.
Hatékony kommunikáció (Érdeklődő, rávezető kérdések, Érzelmek kifejezése stb.)
Kedvesség és határozottság alkalmazása, egy időben.
Csoport megbeszélések formája és fontossága.
Röviden Az Előadóról
Bari Zsuzsanna, Okleveles Pozitív Fegyelmezés tréner, a “Positive Discipline” Nemzetközi Szervezet tagja, a Pozitív Fegyelmezés Magyarország alapítója. Zsuzsanna 30 éve dolgozik az oktatási területen, mint Montessori pedagógus. 2003-ban a nigériai Kaduna International School-ban tanított, ahol az iskola által szervezett multidiszciplináris tanulmányok keretében ismerkedett meg a pozitív fegyelmezéssel. Először a ‘Pozitív Fegyelmezés az osztályban’ című könyvvel találkozott, melynek hatására elkezdte részletesebben tanulmányozni a Pozitív Fegyelmezés alapjait és módszereit, hogy Pozitív Fegyelmezés tréner lehessen. Oktatói között volt Dr. Jane Nelsen, a Pozitív Fegyelmezés (Positive Discipline) program alapító tagja is. 2006-ben, a tanulmányai befejeztével a Positive Discipline Association hivatalos tagja lett. Azóta nemzetközi szinten és itthon is ismerteti szülőkkel és pedagógusokkal a Pozitív Fegyelmezés alapjait és módszereit.