A Pozitív Fegyelmezés célja olyan szociális készségek tanítása, erősítése, amelyek hosszú távon hozzájárulnak ahhoz, hogy egy gyerek felnőttként is boldog, sikeres, és a társadalom hasznos és tevékeny tagja legyen.
Pedagógusoknak
SAJNOS EZ AZ ELŐADÁS MÁR BETELT!
A TANÉV INDÍTÁSA POZITÍV FEGYELMEZÉSSEL!
Online előadás pedagógusoknak. A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött.
A Pozitív Fegyelmezés előadássorozat pedagógusoknak célja, hogy segítsen:
Az előadáson résztvevők saját élményű feladatokon, tapasztalatokon keresztül sajátítják el a Pozitív fegyelmezés elméletét, módszereit. A résztvevők nyitottsága, aktív részvétele a csoportos gyakorlatokban sokat segít abban, hogy a Pozitív Fegyelmezés részei összeálljanak (mint egy kirakós játék részei).
Az előadások fontosabb témakörei:
A Pozitív Fegyelmezés 5 kritériuma.
Az Adleri alapelvek.
Az út kijelölése (Mit szeretnél hosszú távon a tanulódnak?).
Büntetés és a következmény közötti különbség.
Jutalmazás és dicséret helyett ösztönzés, motiválás.
A legyőzés helyett meggyőzés, együttműködésre motiválás.
A gyerek viselkedése mögött meghúzódó téves hitek, célok.
Büntető sarok vs. pozitív megnyugvási idő.
A problémamegoldás alapjai és lépései.
Hüllő agy vs. racionális agy. A düh biológiai háttere. A pozitív megnyugvási idő és a probléma megoldása közötti összefüggés.
Kedvesség és határozottság alkalmazása, egy időben.
Csoport megbeszélések formája és fontossága.
Az Előadóról:
Bari Zsuzsanna, Okleveles Pozitív Fegyelmezés tréner, a “Positive Discipline” Nemzetközi Szervezet tagja, Montessori pedagógus. Zsuzsanna 35 éve dolgozik az oktatási területen, óvodában, iskolában és középiskolában is tanított. 2003-ban a nigériai Kaduna International School-ban tanított, ahol az iskola által szervezett multidiszciplináris tanulmányok keretében ismerkedett meg a pozitív fegyelmezéssel. Először a ‘Pozitív Fegyelmezés az osztályban’ című könyvvel találkozott, melynek hatására elkezdte részletesebben tanulmányozni a Pozitív Fegyelmezés alapjait és módszereit, hogy Pozitív Fegyelmezés tréner lehessen. Oktatói között volt Dr. Jane Nelsen, a Pozitív Fegyelmezés (Positive Discipline) program alapító tagja is. 2006-ben, a tanulmányai befejeztével a Positive Discipline Association hivatalos tagja lett. Azóta nemzetközi szinten ismerteti szülőkkel és pedagógusokkal a Pozitív Fegyelmezés alapjait és módszereit.