facebook youtube

Pozitív Fegyelmezés Tanfolyam Szülőknek

A következő, 5 alkalmas tanfolyam 2019. március 23.-án kezdődik (Budapest, XI. Bartók Béla út 1.)

Az  egyedülálló szülők részére  2019. március 13.-án  indul egy speciális tanfolyam. Ennek a helyszíne: Egyszülős központ, Budapest, IX. Üllői út 30.

A tanfolyamról:

Az 5 alkalmas tanfolyam (hetente egyszer 4 óra) alatt a szülők megtanulják, hogy:

–  hogyan ismerjék fel időben a lehetséges problémákat, és gyakorolják a            megelőzés és  megoldás lépéseit.

–  hogyan tervezzék meg az idejüket, hogy a közös programokra, és önmagukra    is időt tudjanak fordítani.

–   a gyerek érdekében, hogyan hozzanak létre egy tiszteletteljes, kooperációs

kapcsolatot a volt házastárssal.

–  hogyan használjanak nem büntető, hanem a megoldásra koncentráló

módszereket, hogy  ezzel segíteni tudjanak a gyerekeknek bölcs döntéseket

hozni a viselkedésükkel    kapcsolatban is.

–  megtapasztalják a szülők, hogy hogyan tudnak egymásnak segítséget

nyújtani a „Szülő segít szülőt” gyakorlat lépései alapján.

–  a szülők és gyerekek a pozitív dolgokat is felismerjék ebben a speciális

kapcsolatban.

– hogyan legyenek egy időben kedvesek és határozottak.

–  a tévedéseket, hibákat  tanulási lehetőségként kezeljék

–  a dicséret helyett ösztönzéssel, bátorítással a gyerek belső motivációját

támogassák.

–  vonják be a gyereket a problémák megoldásában.

– felismerjék a helytelen viselkedés mögötti okot.

A tanfolyam helyszíne: Budapest, XI. Bartók Béla út 1. sz.

További dátumok: január 12, január 26, február 9, február 23

Időpont: 9.00-13.00
A tanfolyam ára 30000.- Forint.
Jelentkezni e-mailben (bari.zsuzsa@pozitiv-fegyelmezes.hu) vagy telefonon (36-30 588 2850) lehet.
A tanfolyam létszáma limitált, ezért csak az első 14 jelentkezőt tudjuk fogadni.
Csoportok és házaspárok jelentkezésénél kedvezményt adunk.

 

A Pozitív Fegyelmezés tanfolyam szülőknek célja, hogy segítsen:

  • A bevett büntető-jutalmazó  fegyelmezési eszköztárat olyan eszközökkel leváltani melyek, amelyek  a megoldásra, megelőzésre koncentrálnak.
  • Kedves, egyben  határozott korlátokat felállítani, ugyanakkor  tiszteletet fejeznek ki a gyerek iránt.
  • A gyereket partnerként kezelni az őt is érintő problémák megoldásában. Engedni, hogy  a gyerek pozitív irányban használja a személyi erejét az őt is érintő problémák megoldásában.
  • Hosszú távon működjenek a módszerek.
  • A felelősségtudat kialakítására motiválja a gyereket.
  • A résztvevők problémamegoldó módszereket sajátítsanak el, amelyek alkalmasak az   ösztönzésére, motiválására, együttműködésre,  hosszú távon is.
  • A helytelen viselkedés korrigálása előtt a kapcsolat megerősítésére koncentrálni.
  • A pozitív visszajelzéseket alkalmazni, mint értékes ösztönző, motiváló módszert.
  • A rálátást a gyerekek  személyiségének működési mechanizmusaira és ennek segítségével képessé váljanak annak felismerésére, hogy az adott viselkedés hátterében milyen kiváltó okok állnak.
  • Felismerni a pozitív megnyugvási idő fontosságát és megtervezni annak módjait.
  • A tévedéseket, hibákat tanulási lehetőségként kezelni.

Nem a büntetésre hanem a  helytelen  viselkedési helyzetek megoldására, megelőzésére koncentrál. Fontos az  önismereti elemek, saját viselkedés (szülő) megértése.  A gyerekek helytelen ( diszfunkcionális) viselkedése mögötti okok felismerése és azok kezelése, a büntetés helyett,  elősegíti a konfliktushelyzetek hatékony megoldását, egyben erősíti a kapcsolatokat, ami egy pozitív légkört alakít ki. Ez a pozitív légkör, jó kapcsolat az első fontos lépés a problémák megoldása felé.

A tréning fontosabb témakörei:

  • A Pozitív Fegyelmezés 5 kritériuma.  Az Adleri  alapelvek.
  • Az út kijelölése (Mit szeretnél hosszú távon a gyerekednek?)
  • Különböző nevelési stílusok és azok hosszú távú hatásai a gyerekre
  • A büntetés és annak hosszú távú hatásai
  • Büntetés és a  következmény közötti különbség
  • Jutalmazás és dicséret helyett ösztönzés, motiválás
  • A legyőzés helyett meggyőzés, együttműködésre motiválás
  • A gyerek  viselkedése mögött meghúzódó téves hitek, célok
  • Büntető sarok vs. pozitív megnyugvási idő
  • Hüllő agy vs. racionális agy.  A düh biológiai háttere. A pozitív  megnyugvási idő és a probléma megoldása közötti összefüggés.
  • Érzelmi intelligencia fontossága
  • Szabályok és következmények
  • Hatékony kommunikáció (Érdeklődő, rávezető kérdések, Érzelmek kifejezése stb.)
  • Kedvesség és határozottság alkalmazása, egy időben
  • Családi megbeszélések formája és fontossága