facebook youtube

Szerkesztés alatt, kérlek gyere vissza pár nap múlva.

A Pozitív Fegyelmezés előadás célja, hogy segítsen:

  • A bevett büntető-jutalmazó fegyelmezési eszköz tárát olyan eszközökkel leváltani melyek, amelyek a megoldásra, megelőzésre koncentrálnak.
  • Kedves, egyben határozott korlátokat felállítani, ugyanakkor tiszteletet fejeznek ki a gyerek iránt.
  • A gyereket partnerként kezelni az őt is érintő problémák megoldásában. Engedni, hogy a gyerek pozitív irányban használja a személyi erejét az őt is érintő problémák megoldásában.
  • Hosszú távon működjenek a módszerek.
  • A felelősségtudat kialakítására motiválja a gyereket.
  • A részvevők problémamegoldó módszereket sajátítsanak el, amelyek alkalmasak az   ösztönzésére, motiválására, együttműködésre, hosszú távon is.
  • A helytelen viselkedés korrigálása előtt a kapcsolat megerősítésére koncentrálni.
  • A pozitív visszajelzéseket alkalmazni, mint értékes ösztönző, motiváló módszert.
  • A rálátást a gyerekek személyiségének működési mechanizmusaira és ennek segítségével képessé váljanak annak felismerésére, hogy az adott viselkedés hátterében milyen kiváltó okok állnak.
  • Felismerni a pozitív megnyugvási idő fontosságát és megtervezni annak módjait.
  • A tévedéseket, hibákat tanulási lehetőségként kezelni.

A Pozitív Fegyelmezés nem a büntetésre, hanem a helytelen viselkedési helyzetek megoldására, megelőzésére koncentrál. Fontos az önismereti elemek, saját viselkedés (szülő) megértése.  A gyerekek helytelen (diszfunkcionális) viselkedése mögötti okok felismerése, és azok kezelése, a büntetés helyett, elősegíti a konfliktushelyzetek hatékony megoldását, egyben erősíti a kapcsolatokat, ami egy pozitív légkört alakít ki. Ez a pozitív légkör, a jó kapcsolat és a kötődés fontos tényezők a problémák közös megoldásához.

Az előadások fontosabb témakörei:

  • A Pozitív Fegyelmezés 5 kritériuma.  Az Adleri alapelvek.
  • Az út kijelölése (Mit szeretnél hosszú távon a gyerekednek?)
  • Különböző nevelési stílusok és azok hosszú távú hatásai a gyerekre
  • A büntetés és annak hosszú távú hatásai
  • Büntetés és a következmény közötti különbség
  • Jutalmazás és dicséret helyett ösztönzés, motiválás
  • A legyőzés helyett meggyőzés, együttműködésre motiválás
  • A gyerek viselkedése mögött meghúzódó téves hitek, célok
  • Büntető sarok vs. pozitív megnyugvási idő
  • Hüllő agy vs. racionális agy.  A düh biológiai háttere. A pozitív megnyugvási idő és a probléma megoldása közötti összefüggés.
  • Érzelmi intelligencia fontossága
  • Szabályok és következmények
  • Hatékony kommunikáció (Érdeklődő, rávezető kérdések, Érzelmek kifejezése stb.)
  • Kedvesség és határozottság alkalmazása, egy időben
  • Családi megbeszélések formája és fontossága

SZÜLŐK ÍRTÁK

Rengeteget kaptam, kaptunk! Nagyon gyakorlatias előadások voltak. Hálás vagyok érte. Ami nagyon tetszett, hogy nem kitalált történeteket oldottunk meg, hanem mi magunk hoztunk kihívásokat a saját életünkből, hogy éppen akkor mi a mi nehézségünk a gyereknevelés kapcsán és ezeket újra eljátszva egymás között tanultuk meg hogyan is kell ezt jól csinálni. Zsuzsanna a saját életéből is sok példát hozott.Sokszor döbbenten ültem a laptop előtt egy- egy zoom callnál, hogy úr isten elrontottam, nem jól csináltam, de Zsuzsanna segített mindig korrigálni és a helyes lépéseket megtanította, hogy most már egyedül is tudjam alkalmazni. Máskor meg jókat nevettünk egy-egy szituáción😃Rendszerek kialakításában, zsebpénz folytonos kérdésében, hogy adjunk vagy ne adjunk, mennyit adjunk, hisztik kezelésében és még sok más dologban segített nekünk.Sok élménnyel és tudással gazdagodtam. Köszönöm! 🙏❤️Mindenkinek ajánlom ezt a tanfolyamot. Nem csak a gyereknevelésnél hanem az élet bármely területén tudod hasznosítani a tanultakat. Tóthné Bak Szilvia, Városlőd, 2020. 08.10.

Nagyon köszönöm az időd és energiád, hogy még extra alkalmat is biztosítottál számunkra. Nagyon hálás vagyok hogy megismerhettelek és megismehettem ezt a módszert. Nagyon egyszerűen és érthetően magyarázod el a lényeget, példákkal alátámasztva. Rávilágítasz a PF módszer összefüggéseire, választ adsz a sok miértre. A gyakorlatok, problémák átbeszélése rengeteget segít a PF megértésében. Mindezt nagyon megértően, tapintatosan és biztatóan teszed.
A handoutok rövidek és tartalmazzák a lényeges infókat.
Külön kiemelem a türelmed, energiád, időd, megértésed és a rugalmasságod. Mivel igen interaktív csoport voltunk, Te ajánlottad fel, hogy legyen extra alkalom, hogy beszéljünk át mindent. Dóczy Zsuzsanna, Budapest, 2020. 08. 02.