facebook youtube

A Pozitív Fegyelmezés tanfolyam szülőknek, a megváltozott körülmények miatt egy ideig csak online lesznek elérhetőek.  A Május 23.-án kezdődő Pozitív Fegyelmezés szülőknek online tanfolyamra sajnos már nincs hely! A következő Pozitív Fegyelmezés szülőknek tanfolyamok JÚNIUS 13.-án és JÚNIUS 20.-án indulnak. A jelentkezéseket a részvételi díj befizetésével lehet érvényesíteni. 

JÚNIUS 13

Mivel többen jeleztétek, hogy az esti időpont nem megfelelő nektek, ezért a június 13.-án induló tanfolyam alkalmai délelőtti időpontokban lesznek, heti egy alkalommal, szombatonként 9.00 és 11.00 között. További időpontok: június 20, 27, július 4, 11, 18, 25.

JÚNIUS 20

A június 20.-án kezdődő tanfolyam minden szerda és szombat este 9.-től 11 óráig lesz megtartva. A további időpontok: június 24, 27, július 1, 4, 8 és 11.

 A tanfolyamok 7+1 alkalmasak. A nyolcadik alkalom egy személyes konzultáció, amit tanfolyam elvégzése után 6 hónapon belül lehet igénybe venni. A tanfolyamok online a Zoom alkalmazáson keresztül lesznek megtartva. Csak web kamerára és mikrofonra van szükséged a részvételhez, valamint egy meghívó linkre, amit a jelentkezők e-mailben kapnak meg az esemény előtt egy-két nappal.

A tanfolyam ára 20 ezer Forint családonként, tehát ha a párod is jelentkezik, akkor is csak 20 ezer Forint. 

Jelentkezés: bari.zsuzsa@pozitiv-fegyelmezes.hu vagy telefonon: 305882850

 Az online tanfolyamokon is arra törekszem, hogy személyes és konkrét segítséget tudjak adni, ezért ezek a tanfolyamok is kis létszámú csoporttal indulnak (maximum 12 fő). A jelentkezéseket a részvételi díj befizetésével lehet érvényesíteni. Tehát arra kérlek, hogy ne a tanfolyam előtti pár napban próbáld befizetni a részvételi díjat, mert előfordulhat, hogy akkora már megtelt a csoport.

A tanfolyamról:

A Pozitív Fegyelmezés tanfolyam célja, hogy segítsen:

  • A bevett büntető-jutalmazó  fegyelmezési eszköztárat olyan eszközökkel leváltani melyek, amelyek  a megoldásra, megelőzésre koncentrálnak.
  • Kedves, egyben  határozott korlátokat felállítani, ugyanakkor  tiszteletet fejeznek ki a gyerek iránt.
  • A gyereket partnerként kezelni az őt is érintő problémák megoldásában. Engedni, hogy  a gyerek pozitív irányban használja a személyi erejét az őt is érintő problémák megoldásában.
  • Hosszú távon működjenek a módszerek.
  • A felelősségtudat kialakítására motiválja a gyereket.
  • A részvevők problémamegoldó módszereket sajátítsanak el, amelyek alkalmasak az   ösztönzésére, motiválására, együttműködésre,  hosszú távon is.
  • A helytelen viselkedés korrigálása előtt a kapcsolat megerősítésére koncentrálni.
  • A pozitív visszajelzéseket alkalmazni, mint értékes ösztönző, motiváló módszert.
  • A rálátást a gyerekek  személyiségének működési mechanizmusaira és ennek segítségével képessé váljanak annak felismerésére, hogy az adott viselkedés hátterében milyen kiváltó okok állnak.
  • Felismerni a pozitív megnyugvási idő fontosságát és megtervezni annak módjait.
  • A tévedéseket, hibákat tanulási lehetőségként kezelni.

A Pozitív Fegyelmezés nem a büntetésre, hanem a  helytelen  viselkedési helyzetek megoldására, megelőzésére koncentrál. Fontos az  önismereti elemek, saját viselkedés (szülő) megértése.  A gyerekek helytelen ( diszfunkcionális) viselkedése mögötti okok felismerése, és azok kezelése, a büntetés helyett,  elősegíti a konfliktushelyzetek hatékony megoldását, egyben erősíti a kapcsolatokat, ami egy pozitív légkört alakít ki. Ez a pozitív légkör, a jó kapcsolat és a  kötődés fontos tényezők  a problémák közös megoldásához.

A tréning fontosabb témakörei:

  • A Pozitív Fegyelmezés 5 kritériuma.  Az Adleri  alapelvek.
  • Az út kijelölése (Mit szeretnél hosszú távon a gyerekednek?)
  • Különböző nevelési stílusok és azok hosszú távú hatásai a gyerekre
  • A büntetés és annak hosszú távú hatásai
  • Büntetés és a  következmény közötti különbség
  • Jutalmazás és dicséret helyett ösztönzés, motiválás
  • A legyőzés helyett meggyőzés, együttműködésre motiválás
  • A gyerek  viselkedése mögött meghúzódó téves hitek, célok
  • Büntető sarok vs. pozitív megnyugvási idő
  • Hüllő agy vs. racionális agy.  A düh biológiai háttere. A pozitív  megnyugvási idő és a probléma megoldása közötti összefüggés.
  • Érzelmi intelligencia fontossága
  • Szabályok és következmények
  • Hatékony kommunikáció (Érdeklődő, rávezető kérdések, Érzelmek kifejezése stb.)
  • Kedvesség és határozottság alkalmazása, egy időben
  • Családi megbeszélések formája és fontossága